Očekivanja od zaposlenih

Određena ponašanja posledica su naše kompanijske kulture. Ta ponašanja su u skladu sa našim vrednostima i očekuju se od svih zaposlenih. Ona su vrednovana kao poželjnija i iskustvo je pokazalo da su zaposleni koji se ponašaju u skladu sa tim uspešniji od onih koji to ne čine.

I. Usmerenost na rezultat i kvalitet rada

Oblast u kojoj posluje naša kompanija odlikuje se kratkim rokovima. Usmerenost na rezultat je ona karakteristika koja doprinosi tome da se zadaci završavaju na vreme kako bi proces mogao da nesmetano teče. Nekad je zaista neprijatno insistirati da neko izvrši neki zadatak ili je nelagodno prekidati druge u njihovim zadacima, ali osnovni cilj jeste da svako izvrši svoj zadatak na vreme. To ne znači da zadatke možemo uraditi bilo kako. Potrebno je biti koncentrisan i posvetiti pažnju svakoj aktivnosti kako bismo bili sigurni da je ona kvalitetno izvršena.

II. Samostalno učenje i razvoj

U našoj oblasti stalno se pojavljuju novi materijali i nove tehnologije. Svaki naš proizvod i projekat zamišljen je po željama klijenta i često smo prinuđeni da tražimo nove načine za rešavanje. Naši zaposleni često pregledaju tutorijale na youtube-u, iščitavaju literaturu na internetu, pitaju druge kolege ili pokušavaju da saznaju iz privatnih izvora. Važno je biti realan i neprestano graditi svoje veštine i znanja. Sa razvojem i znanjem, dolazi i veće samopouzdanje.

Naša kompanija je pre 10 godina ponajviše radila na ruskom tržištu. Cilj nam je bio da se razvijemo i na drugim tržištima što je zahtevalo da se razvijaju druga znanja – razvoj saradnje i komunikacije na novim stranim jezicima, formiranje ugovora u skladu sa zakonskim regulativama novih tržišta, ispitivanje potreba i želja u pogledu dizajna u zavisnosti od različitih kultura, nabavka i spoljnotrgovinsko poslovanje prema novim zakonskim regulativama, izvođenje radova u skladu sa novim propisima. Sada, kompanija uspešno posluje na velikom broju tržišta i to na različitim kontinentima, ali nastavlja da širi svoja znanja u tom pogledu kroz različite oblasti.

Nemojte da Vas obeshrabri ukoliko mislite da mnogo toga ne znate i da morate da učite – to je normalno, naročito na početku. Nije dobro ni kada ljudi sa malim ili neadekvatnim znanjem i radnim iskustvom precenjuju svoja znanja – onda donose pogrešne ili neadekvatne odluke. Što je veće znanje, veća je i svest o neznanju.

Pokažite inicijativu, probajte nešto novo i izađite iz zone komfora u zonu novog i nepoznatog. To je ono što nas pokreće i razvija, na taj način se gradi samopouzdanje, pomeraju se granice, a može da bude i zabavno.

III. Proaktivan pristup

U našoj kompaniji se ceni proaktivan pristup kod zaposlenih. Biti proaktivan znači preuzeti odgovornost nad svojim poslom, postaviti ciljevi i težiti ka njihovom ostvarenju. Kada primetimo da ćemo naići na neki problem ili da postoji efikasnije rešenje od onog koje se inače primenjuje, mi se trudimo da gledamo „izvan kutije“ i da pronađemo način na koji bismo nešto mogli da rešimo. Često diskutujemo sa drugim kolegama, iščitavamo literaturu ukoliko postoji i raspitujemo se na koji način su se neke stvari rešavale u prošlosti. Ne čekamo de se reše problemi sami-mi ih rešavamo.

IV. Davanje povratne informacije

Trudimo se da poštujući hijerarhiju, dajemo povratne informacije jedni drugima. One su značajne za rad svakog u našoj kompaniji. Na taj način znamo šta je ono što je dobro i što bi trebalo da nastavimo da radimo, kao i šta je ono što bi bilo dobro da unapredimo kod sebe. Postoje periodični razgovori sa nadređenima gde svaki zaposleni ima priliku da čuje i dobije povratnu informaciju o svom radu, ali i da izrazi lični stav i mišljenje koje on sam ima.

Novozaposlenima se povratna informacija daje nakon 3 meseca rada i nakon šest meseci rada. Na taj način, novozaposleni stiče bolji uvid u to kako se uklapa u sistem i kako ga drugi vide, ali ima priliku da izrazi i svoje mišljenje o celoj situaciji.

Prilikom davanja povratne informacije potrebno je fokusirati se na činjenice, uvažiti osobu i njene obaveze, izneti negativnu situaciju i predlog kako da se promeni. Proveriti da li je druga osoba razumela i da li se slaže.

I ne zaboravite..
• Pohvalite svoje kolege i saradnike kada zaista mislite da je nešto dobroili lepo.
• Kada Vas pohvale, zahvalite se i uživajte u pohvali – zaslužili ste je.

Odgovornost

U našem sistemu mi preuzimamo odgovornost za svoje postupke. Odgovornost je ključ uspeha. Kad kažemo da je neko odgovoran, to znači da se on savesno i valjano obavlja svoje dužnosti prema sebi, prema drugima i prema poslu. Odgovorno ponašanje znači da neko razume očekivanja, pokazuje volju i radi sve da bi ostvario očekivane rezultate.

Od Vašeg ponašanja zavisi kako ćete biti procenjeni i da li ćete napredovati dalje u sistemu. Budite skoncentrisani, obavljajte svoj posao u rokovima, radite na razvoju svojih znanja i veština. Prihvatite posledice svojih postupaka kakve god da jesu. Što možete da završite danas, ne ostavljajte za sutra. Pohvalite ili skrenite pažnju na sve što mislite da je dobro ili da može biti bolje.

Odgovornost ne bi trebalo da bude posledica, nego uzrok. Preuzmite odgovornost za svoje izbore, odluke, ponašanje, postupke i razvoj svoje karijere.